Leto je tu a spolu s ním čas dovoleniek, kúpalísk, pobytov pri mori, horúcich dní a príjemných večerov. So stúpajúcimi teplotami rastie aj túžba po atraktívnom opálení. Snedá k letu skrátka neodmysliteľne patrí, pridáva na kráse a dokonca opticky zoštíhľuje. Krásne opálená pokožka je však predovšetkým tá zdravá. Máme pre vás tipy na efektívne opaľovanie, vďaka ktorým si snedý nádych svojej kože budete užívať hoci aj do babieho leta.

Základom je príprava

Hovorí sa, že pomaly človek ďalej zájde, a veru je to pravda aj v prípade slnenia. Časy, keď ženy od svitu do mrku robili na poli alebo v záhrade, len čo sa po zime oteplilo, sú už dávno preč. Dnes drvivá väčšina z nás trávi celé dni v interiéri, či už v kancelárii v práci, alebo v pohodlí domova. Preto nikdy svoje telo nevystavujte „šokovej terapii“ z náhleho dlhodobého pobytu na slnku. Nielen, že si môžete privodiť nepekné spálenie alebo úpal, ale svoj organizmus vystavíte tiež škodlivému stresu. Aj opaľovanie treba dávkovať, zo začiatku sa opaľujte iba pár minút, postupne čas na slnku predlžujte. Postupné opaľovanie rovná sa kvalitné a trvácnejšie opálenie.

Načasujte si to

Je známe, že v poludňajších hodinách slnko páli najviac. Dávajte si však pozor, pretože to v žiadnom prípade neznamená, že práve okolo obeda máte najlepšiu príležitosť rýchlejšie sa opáliť! Najsilnejšie žiarenie je v čase medzi 10. – 16. hodinou, preto ak svoju pokožku vystavujete slnečným lúčom práve v tomto čase, buďte veľmi opatrní a predovšetkým dobre chránení. V opačnom prípade sa postaráte akurát tak o nepríjemné spálenie, a následne lúpanie kože. Kedy je teda správny čas? Ráno alebo podvečer, pri intenzívnom opaľovaní nie viac ako hodinu. Nikdy sa neopaľujte bez použitia kvalitného opaľovacieho krému.

Vhodný prostriedok na opaľovanie

V obchodoch dnes zoženiete krémy, spreje či oleje na opaľovanie od výmyslu sveta, ktorý je teda ten pravý? Vyberajte si podľa typu svojej pokožky. Nesiahajte po tých s ochranným faktorom menším ako 15. Aby bolo vaše opálenie naozaj krásne, nemali by ste sa ho snažiť za každú cenu uponáhľať. Ideálny prostriedok na bezpečné opaľovanie má faktor okolo čísla 30, prípadne vyššie. Pri opaľovaní platí nasledujúca zásada: Čím bledšia koža, tým je náchylnejšia na spálenie, a teda tým vyšší ochranný faktor potrebuje.

Správnou stravou rýchlejšie k hnedej pokožke

   Kto by si neprial po pobyte na slnku čo najskôr vidieť výsledok tejto svojej „roboty“? Aj keď nič netreba uponáhľať, predsa len si sexi hnedý nádych pokožky viete zaobstarať aj o niečo rýchlejšie. Základ spočíva v tom, že svoje telo v dostatočnom predstihu pripravíte na opaľovanie, a to nielen zvonka, ale aj zvnútra. Vo vašom jedálničku by teda nemal chýbať beta-karotén, ale ani vitamíny C, A a E. Céčko má významné antioxidačné účinky, čo je pri opaľovaní kľúčové. Slnečným žiarením totiž vznikajú v tele voľné radikály, ktoré majú na svedomí zhoršenie elasticity kože, znižovanie tvorby kolagénu, čo vedie k starnutiu pokožky. Práve vitamín C tomu pomáha predchádzať. Stavte na červené, oranžové a žlté ovocie a zeleninu, ktoré vás nabijú vitamínmi a ďalšími aktívnymi látkami, zároveň pomáhajú udržiavať opálenie. Výhodným spôsobom, ako svoj organizmus zásobiť všetkými potrebnými látkami na podporu procesu opaľovania, sú výživové doplnky, ktoré zároveň obsahujú aj cenné vitamíny a minerály. Podporujú tvorbu melanínu v pokožke, čím urýchľujú jej zhnednutie. Kapsule Ma défense obsahujú okrem céčka aj ďalšie antioxidanty, zelený čaj, Chlorellu, Pestrec mariánsky, L-karnitín a iné prírodné výťažky, ktoré pokožku po opaľovaní navyše zregenerujú.

Voda, voda, voda

Aby vám opálenie vydržalo čo najdlhšie, je veľmi dôležité poriadne sa o kožu starať. Ide predovšetkým o jej hydratáciu. Pravidelne používajte vyživujúci krém, natierajte celé telo hlavne po sprche. Nezabúdajte ani na pitný režim. Počas leta organizmus potrebuje viac vody, než inokedy. Pite minimálne tri litre tekutín denne, najlepšie vo forme čistej vody. Takto svoju pokožku skvelo hydratujete nielen zvonka, ale aj zvnútra.

 

 


Paula